Smotra literarnog, dramskog-scenskog i novinarskog stvaralaštva

Međuškolska razina smotre LiDraNo

Talenti učenika s Makarske rivijere

O smotri

Međuškolska razina smotre održala se 13. veljače u Glazbenoj školi u Makarskoj u organizaciji Osnovne škole don Mihovila Pavlinovića iz Podgore.
Povjerenstvo je zaprimilo 17 literarnih radova, 7 novinarskih radova, 7 prijava za pojedinačni scenski nastup i 5 prijava za skupni scenski nastup, a sudjelovale su sve osnovne škole s područja Makarske rivijere.

Našu su školu na smotri predstavile dvije učenice: u kategoriji literarnih radova petašica Lana Jurišić s radom „Imaš li hobi?“, a u kategoriji novinarskih radova osmašica Ena Matić s komentarom romana „Zmajevi koji ne lete“.

Popis sudionika

  • OŠ Gradac, Gradac
  • OŠ don Mihovila Pavlinovića, Podgora
  • OŠ Tučepi, Tučepi
  • OŠ Stjepana Ivičevića, Makarska
  • OŠ oca Petra Perice, Makarska
  • OŠ Bariše Granića Meštra, Baška Voda
  • OŠ dr. Franje Tuđmana, Brela

Komentar romana „Zmajevi koji ne lete“

Ena Matić o romanu Ivane Šojat

Ena Matić, učenica osmog razreda, napisala je dojmljiv komentar o romanu ‘Zmajevi koji ne lete’ autorice Ivane Šojat, koji je prošao na županijsku razinu smotre te ga možete pročitati u nastavku.

„Zmajevi koji ne lete“ autorice Ivane Šojat roman je koji smo čitali za lektiru. U njemu je riječ o dječaku Marjanu i njegovim problemima koje dijeli s prijateljima Dabom i Cikijem. Potaknuta stvarnim događajem u Osijeku, autorica je progovorila o problemu droge, pušenju osvježivača te razlozima koji do toga dovode.
Marjan je tinejdžer koji se počinje drogirati s prijateljima kako bi postao „frajer“. Događaji prikazani u romanu su nešto što djeca svugdje u svijetu doživljavaju, a mi koji se ne osjećamo kao dio ove priče, taj svijet bolje upoznajemo kroz Marjanove oči.
Mislim da je ova knjiga prilično realistična, iako bi se po mome mišljenju mogla više fokusirati na školu, primjerice, dio kada se Marjan vraća s odvikavanja ili kada Marjan i njegova ekipa maltretiraju učenike koje smatraju štreberima.
Svaki lik ima svoju priču i poteškoće. Roman progovara i o roditeljima koji ne znaju kako pomoći svojoj djeci, na primjer Marjanova majka koja nije riješila svoje traume iz mladosti pa je u romanu prikazana kao loš roditelj. Svijetla točka u njegovom životu zapravo je otac s kojim je duboko povezan. Iako mu Marjan vrlo često prkosi, na kraju ipak ponovno pronalaze jedan drugoga.
Roman je zanimljiva i poučna priča, ali nažalost, završava dok je Marjan još u srednjoj školi.
Mislite li da bi ovi događaji utjecali i na njegov život u budućnosti?

Ena Matić, učenica 8. razreda

Čestitamo!

Učenicima i mentorima koji ih podržavaju u njihovim kreativnim nastojanjima želimo puno uspjeha na županijskoj razini, a sve talentirane učenike pozivamo da se pridruže budućim smotrama!

I. Visković Pavić

Knjižničarka

Skip to content